Beleid

Klachtenregeling
FJ-Thuiszorg is aangesloten bij de klachten-en geschillencommissie van SoloPartners. Wij doen er alles aan om u goede zorg te leveren, maar er kan altijd iets mis gaan. Laat ons dit weten. Door uw reactie kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Wanneer u een klacht heeft, is de eerste stap dat u de klacht of aanbeveling bespreekt met de medewerker of degene die direct betrokken is bij de klacht. Ook kunt u bellen met ons om uw klacht te bespreken. Vaak worden zaken snel opgelost en misverstanden opgehelderd. Wanneer dit gesprek geen oplossing biedt, dan kunt u uw klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie. U kunt in de Informatie Klachtenprocedure en het Klachtenreglement lezen hoe de Klachtenregeling werkt.

Privacyreglement
Als zorgvrager heeft u recht op bescherming van uw persoonlijke gegevens. Dit privacyreglement, is opgesteld op basis van de Wet Bescherming Persoonsgegevens en aangepast aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Het beschrijft het doel van registratie en welke gegevens op welke wijze worden geregistreerd. U kunt deze inzien door op deze link te klikken.

Gedragscode
Wij willen graag dat onze cliënten tevreden zijn over de zorg die aan hen wordt geboden. Ook vinden we het belangrijk dat onze medewerkers met plezier hun werk doen. De doelen van onze gedragscode zijn:

  • Het bestrijden en voorkomen van agressie, racisme, leeftijdsdiscriminatie, discriminatie in algemene zin, (seksuele) intimidatie;
  • Het bewaken en behouden van het goede imago van onze organisatie;
  • Gezien worden als een goede werkgever, waardoor de onderneming gemakkelijker nieuw personeel aantrekt;
  • Het beschermen van de werknemer.

U kunt onze Gedragscode inzien door op deze link te klikken.

Uitsluitingscriteria
FJ-Thuiszorg levert verpleging, verzorging, begeleiding, huishoudelijke zorg en dagbesteding aan mensen met een beperking, dementie, niet aangeboren hersenletsel, zoals CVA, of een chronische ziekte, zoals ALS, MS, Parkinson. In principe leveren wij onze zorg aan iedereen. Er zijn echter een aantal situaties waarin wij dit niet kunnen doen. Deze kunt u lezen in onze in-en uitsluitingscriteria

WLZ binnen FJ-Thuiszorg
FJ-Thuiszorg levert zorg volgens de Wet Langdurige Zorg (Wlz) bij cliënten thuis. Hierbij gelden de voorwaarden dat thuis wonen verantwoord en doelmatig moet zijn. Als organisatie geven wij invulling aan de voorwaarden die gelden vanuit het Zorgkantoor, zoals geformuleerd in het Addendum langdurige zorg thuis met een wlz-indicatie.
 U kunt deze inzien door op deze link te klikken.

Algemene leveringsvoorwaarden
Rechten en plichten van cliënt en zorgaanbieder zijn geregeld in de algemene voorwaarden voor zorg. Deze zijn opgesteld door organisaties van zorgaanbieders en cliënten samen. Dit zijn Actiz, BTN, LOC Zeggenschap in Zorg, Consumentenbond en de Nationale Patienten en Consumenten Federatie (NPCF). Thuis met zorg Zaanstreek hanteert de Algemene Voorwaarden voor zorg bij de uitvoering van onze zorg.
U kunt de leveringsvoorwaarden & module mpt-en-vpt hier inzien.

Wat doen wij als u op het afgesproken zorgtijdstip niet opendoet?
Als zorgaanbieder neemt FJ-Thuiszorg verantwoording als de cliënt de deur niet opent om te onderzoeken of zich mogelijk een calamiteit heeft voorgedaan, zie gesloten deur bij geplande zorg.
U kunt deze inzien door op deze link te klikken.

Meldcode huiselijk geweld
Tijdens de contacten met cliënten kunnen medewerkers signalen van mishandeling of huiselijk geweld signaleren. Alle medewerkers van FJ-Thuiszorg hebben een signalerings-en bespreekverantwoordelijkheid als het om (vermoeden van) huiselijk geweld en kinder-of oudermishandeling gaat. Omgaan met (vermoeden van) huiselijk geweld of mishandeling vraagt om zorgvuldig handelen. Om deze reden is er de procedure hoe te handelen bij (vermoeden van) huiselijk geweld of mishandeling beschreven in de meldcode kindermishandeling, huiselijk geweld en ouderenmishandeling. U kunt deze inzien door op deze link te klikken.

Medicatiebeleid
Het medicatiebeleid binnen FJ-Thuiszorg is er op gericht een zo veilig mogelijke situatie te creëren voor cliënt en zorgmedewerker binnen de zorgvraag op het gebied van medicatie verstrekking. De definities, taken en verantwoordelijkheden van de verschillende zorg binnen het medicatieproces zijn beschreven in het medicatiebeleid infoblad client/mantelzorger. U kunt deze inzien door op deze link te klikken. 

Kwaliteitsbeleid
We bewaken de kwaliteit van ons zorgproces continu en leggen de ontwikkelingen vast om te zien wat is veranderd, verbeterd en verbeterd kan worden.